Posemandens Fladfodsklub # 2 + 3

I dag var jeg til træning i Posemandens Fladfodsklub (lige som jeg også var det i sidste uge) i Søndermarken på Frederiksberg.

Træningen har ca. 20 deltager og er opdelt i to sektioner på hver ca. 60 minutter. I den første sektion laver vi forskellige opvarmning- og balanceøvelser – enten på græs eller på “balance-træstolper”.

Efter ca. 60 minutter står den på løb. Jeg har deltaget til alle tre træninger (hver tirsdag – en gang om ugen – de sidste tre uger) og jeg har løbet med det holdet som har løbet den “lange” tur på ca. 8 km.

Vi løber fra Søndermarken, krydser Valby Langgade, via et villakvarter og videre over i Vestre Kirkegård. På Vestre Kirkegård løber vi største delen de 8 km. I løbet af løbeturen modtager man kommentar, rettelser, gode råde og man bliver “tilrettet” i forhold til at løber korrekt fladfodsløb.

I dag fik jeg at vide at jeg i højre grad skal lave korter skridt og slappe helt af i ankler og fødder. Jeg skal arbejde med min landing – landingen kan høres hvis man placerer sin fod, men hvis man blot fokusere på trækket op ad til og har afslappet fødder og ankler vil landingen være langt mere lydløs.

Jeg har helt sikkert stadigvæk rigtig meget jeg skal arbejde med i forhold til at opnå den perfekt løbestil, men jeg synes alligevel at jeg på nuværende tidspunkt er nået meget langt da jeg efterhånden godt kan løbe forholdsvis lange ture uden efterfølgende at få ondt i skinneben, ankler, fødder m.m. Og derfor tænker jeg at min løbestil ikke er helt forkert – noget må jeg gøre rigtigt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 tanker om “Posemandens Fladfodsklub # 2 + 3

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>