Ankomst til Berlin

Så er vi ankommet til Berlin. Vi fløj kl. otte i morges og var derfor forholdsvis tidligt på hotellet. Jeg ville gerne bruge den første dag i byen på at hente mit start-nr. på Berlin Marathon Expo udstilling da det giver mig ro i maven at jeg ved at alt er klar og er som det skal være før søndag. Arrangøren anbefaler også at man hente sit start nr. enten torsdag eller fredag for at undgå “myldretrafikken” på udstillingen da de fleste ankommer sent til løbet og Berlin og derfor først henter deres nr. dagen før starten går. Efter ankomsten til hotellet gik vi ud i byen og spise frokost og kigge på butikker da der alligevel var et par timer til at Berlin Marathon udstillingen ville åbne kl. 14.

De sidste 14 dage og i særdeleshed dagene i denne uge har været hårde og meget hektiske på arbejdet hvilket har betydet at jeg desværre er gået på kompromis med hvad jeg har spist og drukket.

Som jeg snakkede med en af mine kollegaer om så er det lidt mærkeligt at man (sådan gør jeg i hvertfald) ofte når man er presset, stresset, har travlt og er udkørt og kroppen egentlig i bund og grund har brug for at blive forkælet i stedet gør situationen endnu værre ved at drikke og spise usundt. De sidste par dage har jeg spiste kage, drukket cola og også en smule slik er der røget indenbords hvilket ellers er “rosmidler” jeg slet ikke længere rør efter jeg har omlagt min kostvaner således at jeg følger LCHF (Low Carbon – high fat) principperne hvilket betyder nul kylhydrater, mel, sukker, slik, cola, kage osv. (så langt som det nu kan lade sig gøre), men masser af kød, gerne med fedt, de fede mejeriprodukter – altså fede oste, fløde, yogurt osv. æg og grøntsager så som kål, salat og champiginon.

Da min plan stadigvæk, trods den sidste uges ureglementeret indtagelse af “forkerte” fødevare, er at forsøge at løbe marathonløbet på søndag uden at indtage andet end vand som energikilde er jeg meget spændt på om jeg kommer til at gå total sukker kold pga. manglenpå kylhydrater. For tanken med at spise efter LCHF principperne er at istedet for at lade kroppen benytte/få sin energi fra kylhydrater så skal energien komme fra fedt – altså kroppens fedtdepoter. Omstillingen fra den ene energikilde til den anden tager normalt 7-14 dage, men da jeg de sidste da har spist fmadvarer fra den “forbudte” energikilde er jeg ikke sikker på at kroppen vil forsøge at finde energi fra mine fedt depoter, men derimod vil den se om den kan forbrænde energi fra nogle kylhydrater. Hvad der helt præcist kommer til at ske bliver meget spændene og det ved jeg først efter løbet på søndag.

Før vi hentede start nr. var vi forbi Vivobarefoot Concept store (Brunnenstrasse 3, Berlin Mitte, 10119 Berlin, tlf.: +49 03074789130) da jeg meget gerne vil forsøge om jeg kunne finde et par nye flade hverdags sko. Siden jeg skiftede løbestil til kun at løbe i flade løbesko (hovedsageligt Vivobarefoot og Merrell, men også Fivefingers for tid til anden) har jeg også skiftet mine normale sko ud med flade modeller så meget som det har kunnet lade sig gøre. Og det har det nærmest 99,5% af tiden. Jeg har nogen enkelte gange haft nogen andre sko på i forskellige sammenhæng, men jeg  fortrækker helt sikkert helt flade sko. Der var tilfældigvis tilbud i butikken på rigtige mange af deres hverdags sko hvilket var super og jeg valgte derfor at udnytte situationen og købte derfor to par sko. Vivobarefoot Gobi 2 – Tobacco leather og Vivobarefoot Gobi 2 – Black suede. Altså samme skomodel, men blot med forskellige typer materiale.

Efter Marathon udstillingen og afhentningen af start nr. tog vi tilbage til hotellet og slappede lidt af i et par timer for derefter igen at tage ud i byen for at spise aftensmad. Mine ben føles derfor ikke ligefrem friske efter at vi gået rundet i Berlins gader det meste af dagen. I morgen skal jeg forsøge at planlægge dagen så det ikke blive lige så udmattende igen.

Tak fordi du læser med på bloggen…

 

 

 

 

 

 

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>